Sider

mandag 27. september 2010

Billeder!

 

Da skal Dere få nogen billeder :) Siden kl nu er 00.30 Søndag kveld vil jeg ikke fortælle så meget, senere beretning kommer. Vil bare sige at vi havde både gang i livredende kundskaber og meget telefonisk kontakt både med Dyrlæge og Marianne Valle http://www.lappevennen.dk/ som jeg forøvrigt vil rette en stor tak til! Tusind tak Marianne for at du var med mig absolut hele natten og igen hele Lørdag. Alle dine gode råd har virket og det havde ikke gået nær så smertefrit uden dig!

Først ud kom denne fine gutt stor og flot! Det var forøvrigt ham som måtte genoplives, han var helt blå da han kom ud. Født kl 04.15, 353 g stor.

IMG_1601

Samme gutten!

    IMG_1587

 

Næste mand kom som en overraskelse, en ri havde hun og jeg troede bare at det var en ri! men så var der pludselig en lille ny som var kommet ud og ham var der liv og lyd i med det samme. Født kl 05.00, 253 g stor.

  IMG_1585

 

Kl er 06.00 og yngste mand (med vannkopper)i familien på 2 år er lige vågnet, han sov i min seng lige ved siden af hvalpekassen hele natten.

“ Se der kaliler” siger han, “nej ikke kaniner” siger jeg “hvalpe”. Han se på mig og får ikke helt til og udtale det. “baby” siger han, “ja baby” siger jeg, “hundebaby” siger han så og da er vi enige :) Herlig samtale efter en lang nat

IMG_1583

 

Se så forsigtig og det er ellers ikke noget han gør i til daglig.

IMG_1584

 

Og så gik der lang tid………………. Faktisk 7 timer og 45 min. før næste mand kom. Godt at vi viste at der skulle komme 3 stk. Her kommer nytten af røngten virkelig til sin ret!

Men med to mørke gutter først, blev jeg noget overrasket da den sidste kom, vores lille “laboratorierotte” på 351 g. Født kl. 12.45

 

IMG_1604

 

Nu bliver der samlet kræfter efter en hård økt.

IMG_1599

3 gode brødre :)

 

IMG_1602

 

 

Første gutt fra lidt forskellige vinkler. Nydelige aftegninger. 4 hvide poter og en hvid halespis. blis i panden og en hvid trekant i nakken.Hvid på maven.

20100926_7116 

20100926_7115

 

20100926_7113

20100926_7111

20100926_7108

 

 

Gutt nr 2. 4 hvide poter og en hvid halespis. Hvid blis der går om i nakken og lidt a`la ying og yang plet på toppen af hovedet. Hvid på maven med en smal rød plet mellem forbenene.

20100926_7107   

20100926_7105

20100926_7106

 

 

Og ja hvad skal jeg sige! Gutt nr 3, han er jo lidt speciel :) Lidt lysere i sin røde farve end de to andre,4 hvide poter og en hvid halespis. Hodet er hvidt som går over i en stor flot hvid krave. Venstre øre er mørkt mens højre øre er hvidt på bagsiden bliver mørkt på forsiden og går over i en ganske så rund brun plet. hvid på maven.

  20100926_7118      

20100926_7117

20100926_7127

Måske ikke så meget “laboratorierotte” som “grisling” Bliver spænende og følge.

 

20100926_7126

 

 

 

Da er den lille familie samlet og lidt vasking er på gang.

IMG_1605

 

Så er mælkebaren åben! Værsågod og forsyn dere!

IMG_1596

 

En lille hvil mellem måltiderne må til. Liver er vel akkurat til og holde ud!

    IMG_1595

 

William holder øje med at alt går rigtig for sig.

IMG_1598

 

Og begejstringen vil ingen ende ta :)

IMG_1597

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11 kommentarer:

  1. Så fine det var! Gratulere så masse, og takk for fine ord..Man må jo hjelpe til når man kan!

    Nydelig guttunge hadde du også! En skikkelig blid krølltopp!

    Gøy å se så mange fine bilder..Syntes den første der ligna på Litlaen min!

    SvarSlett
  2. Gratulerer med valpene, godt at det finnes hjelp å få "der ute" når behovet er størst. Fint at alt gikk bra til slutt. Lykke til videre.

    Herlig krølltopp, og han er ganske så stolt og fornøyd :-)

    SvarSlett
  3. ååååååååååååååååååååh........:D fare for nabobesøk ;)

    klmz
    nueng

    SvarSlett
  4. Hejsan allesammen!
    Nu har jeg endelig fundet ud af hvordan jeg svarer, ha ha....... Må jo logge mig på også :/

    Ja Marianne det er utroligt som nogen af hvalpene fra dit og mit kuld ligne hinanden. Det må jo nok være den gode pappen deres som slår til.
    Nabobesøg og andet besøg skal vi nok få til men det bliver først om ca 3 uger tænker jeg.

    SvarSlett
  5. Å, så skjønne dem er, og så bra t det gikk godt med alle. Men litt av en start for den lille og dere, men jammen er dere flinke! Flott med hjelpere (les Marianne) der "ute."

    Jeg ble jo litt ekstra betatt av gutt nr. 3, jeg da....sukk....

    Tror så gjerene at det er en som følger godt med disse små-tassene. Herlig bilde av 2-åringen med masse krøller og med vannkopper i ansiktet ;o)

    SvarSlett
  6. Tre nye guttar i gagå ja, va vel ingen bomba at det kun blei gutta:) hehe..høyspenten d:)
    må nå sei at gutt nr tre va min yndling:)

    SvarSlett
  7. gadå sko dår nå liksom stå..

    SvarSlett
  8. Høyspenten ja! den havde jeg helt glemt. Det er helt sikkert den! TYPISK!!!

    SvarSlett
  9. Hei :D
    Gu så nydeligt!! eg vil ha enn!! :( sånn seriøst, eg og vil ha :( di va heilt nydelige <3
    Herlige william va me vannkopper :D haha
    Stor klem fra barnepasseren :D

    SvarSlett
  10. Heia Karoline!
    Ja da må vi jo nok gå i ledtog med din far for at beardeide din mor. Vannkopperne er på retur så det er bra :) Du kan jo sige til din mor at dere altid har pass til den om dere skal en plads som den ikke kan blive med på.
    Herligt billed du forøvrigt har, som taget ret ud af Ringenes Herre!

    SvarSlett
  11. Hei Katja, det er fint å se at det går bra nu.
    Heike har selv fått egen blogg nu
    http./trymheike.blogspot.com/
    Jeg var nede hos Marianne å kikket på valpene tirsdag/onsdag, fikk lyst til å ta alle med hjem, Jeg tar meg nok en tur til deg også når valpene er blitt litt større. Om du går inn på bloggen til marianne eller heike sin side, der ligger linker til både deg og mMarianne, får du se Heike i farsrollen, noe han takklet helt fint.
    Hilsen Anne Cesili og Heike

    SvarSlett

MINE BLOGGER

Følgere

Bloggurat